jueves, 30 de marzo de 2017

Cas pràctic

A l’assignatura d’ Intervenció en el context social i familiar de la persona amb discapacitat, la mestra ens va proposar dur a terme una intervenció a partir d’un cas pràctic. Ho vàrem fer per parelles. Avui dedicaré l’entrada a compartir amb vosaltres la intervenció que na Blanca i jo vàrem considerar més adient pel nostre cas.

Al nostre cas pràctic l’alumne presenta Discapacitat motora associada a discapacitat mental. Aquestes són les dades més rellevants:

·             Nen, 8 anys
·             Aula ordinària 1r de Primària
·             Deficiència mental lleugera
·             Greus alteracions del llenguatge: llenguatge oral inexistent, respostes limitades.
·             No manipula ni agafa les coses
·             Depenent funcional absolut

Intervenció inclusiva que trobem més adient:

ADAPTACIONS A L'ENTORN A NIVELL DE CENTRE
ü  Rampes d'accés, passadissos i portes amples.
ü  Cal tenir en compte la ubicació de l'aula.
ü  Ascensor.
ü  Bases antilliscant.

ADAPTACIONS A L'ENTORN A NIVELL D'AULA
ü  Recol·locar el mobiliari.
ü  Pictogrames i símbols de llenguatge gestual

RECURSOS HUMANS
ü  Supervisió de l'ATE.
ü  PT i AL dins l'aula.
ü  Suports individuals fora de l'aula.

RECURSOS MATERIALS
ü  Taula amb vorera.
ü  Cadira amb recolzabraços i recolçapeus i coixins.
ü  Corretja de subjecció pèlvica o toràcica.
ü  Cadira de rodes com a element de transport.
ü  Material visual i manipulatiu plastificat.
ü  Material sonor (lletres nombres, sons quotidians, ...)

METODOLOGIA
ü  Màxim de materials audiovisuals.
ü  Treball en petit grup.
ü  Sessions actives i participatives.
ü  Enfocament constructivista.

ADAPTACIONS ELEMENTS CURRICULARS
ACI: objectius, continguts, activitats, temporització, metodologia i avaluació.


En relació a la família d’en CR:
Per definir la intervenció amb la família cal tenir en compte alguns trets, ja que poden fer que les pautes variïn:
ü  Nivell cultural i econòmic mitjà.
ü  Té assumida la deficiència del seu fill.
ü  Presenta una actitut positiva.
ü  Col·labora regularment amb els professionals.
ü  Intervenció amb la família


Comunicació família-escola:
ü  Quadern de comunicació diària: medicació, estat d'anim, micció...
ü  Trobada setmanalment amb la tutora. Pot ser de manera informal o formal.
ü  Reunions quinzenals per acordar activitats a casa i coordinar la feina dels professionals amb la de la família
ü  Escola de pares: tertúlies amb l'orientador del centre

A més se'ls dóna una sèrie de pautes o normes d'actuació que han de seguir:

ü  Reforçar positivament aquells sons que emet amb intenció comunicativa
ü  Parlar-li de coses que estan presents.
ü No fer-li repetir paraules sense sentit, sense cap fi immediat o sense que l'objecte estigui present.
ü Dedicar tots els dies una estona a llegir-li un compte amb imatges, explicant-li el que passa a cada pàgina amb paraules molt senzilles.
ü Cantar amb ell cançons amb sons repetitius: anem de passeig pi., pi.,
ü Jugar a imitar gestos senzills.


Agents socials i xarxes:
  • Hipoteràpia: molt estudis indiquen els gran beneficis d'aquest esport. En CR assistirà un cop a la setmana a un centre on gaudirà d'aquest esport, acompanyat per l'AT i dels especialistes d'alula
  • Aula multisensorial: al centre Carles Mir s'hi troba l'aula multisensorial, on en CR, una hora cada dues setmanes podrà beneficia
  •  Fisioteràpia i psicomotricitat: dins del mateix centre en CR assistirà a sessions de recuperació i rehabilitació física, dues vegades a la setmana. s’assignarà un company que l'acompanyi.
  • Logopèdia: control de la respiració, estudi fonètic, expressió i comprensió.
  • EOEP: assessorament en qüestions d'adaptacions curriculars, intervenció pedagògica, elaboració i seguiment de les ajudes tècniques.
  • Musicoteràpia: teràpia creativa que facilita i promou la comunicació i expressió, així com millora la qualitat de vida. 


A continuació vos adjunt el Pezi que vàrem utilitzar per a sintetitzar-lo i exposar-lo:

https://prezi.com/scsygqdp4n9w/discapacitat-motora/



No hay comentarios:

Publicar un comentario