L’altre dia, a la classe d’intervenció, vàrem
tenir la sort de comptar amb la presència d’una tutora d’aula UEEC. La mestra
la va convidar a que ens contes la seva experiència, ja que amb la menció que
estem cursant, hi ha la possibilitat que ens cridin per a fer feina a una aula
d’aquestes característiques. Ella ens va contar els diversos aspectes que
avarca treballar en un espai així, sobre tot d’ aspectes professionals (recursos,
línia de feina, programació...) i aspectes a nivell persona i sentimental. Em va
impressionar el que va contar en quan als recursos de l’aula. Quan ella va
arribar, a l’aula no hi havia res. Res de res. Ni taules, ni cadires, res
penjat a les parets, res de material. Em vaig posar a la seva pell i em venien
dubtes de si jo ho hagués resolt igual que ho va resoldre ella. Imagino arribar
a un lloc nou, amb un alumnes nous, uns alumnes que a més tenen unes
característiques diferents a les que podem estar avesats, i que a més, et donin
un espai completament buit. Em vaig quedar amb el que va dir ella: “aquest són
els recursos que tinc i amb ells he de fer-ho el millor que pugui”. I estic
segura que ara l’aula és un espai “xulissim”.
Per altra banda, ens va explicar que el seu grup
esta compost per 6 alumnes. Cada infant
d’una edat diferent. Cada infant amb unes dificultats diferents. Vos imagineu la
dificultat de la tasca? Com t’organitzes la feina? I els continguts? Com pots
fer currículum? Penso que per a un mestre/a, és un dels major reptes que se li
poden presentar al llarg de la seva vida professional. Això si, si te’n surts d’aquesta,
te’n pots sortir de quasi qualssevol.
També ens va parlar de la part emocional, i va ser
aquí on em vaig sentir més reflectida. Ara vos contaré perquè. Ella ens va dir
que, molts de dies, té sentiments molt
contradictoris. Per una banda frustració, per l’altra plenitud. Em passava el
mateix quan, ja fa uns anys, vaig estar treballant al Centre de Discapacitats de Trepucó (II) durant un any. Va ser una
feina que, no dic mentides, em va canviar. Una experiència única. I durant tota
la xerrada que ens va donar la tutora d’aula UEEC, vaig tenir molt present la
meva estada a Trepucó. És un centre molt similar a una aula UEEC. La diferència
és que els usuaris ja no són fillets, són adults; i no es troben a una escola,
es troben a un centre habilitat per a les seves característiques. Però el
funcionament és molt similar: són un grup de persones amb diferents
discapacitats, diferents edats i diferents necessitats. Recordo la feina com
una feina realment dura. Hi havia molts dies que partia cap a casa desil·lusionada,
trista, frustrada. En canvi, no entenia el perquè, però al matí següent hi
anava amb ganes i il·lusió. Era una feina que, a estones “odiava”, però que
estimava moltíssim. És per això que em vaig sentir una mica identificada amb el
que contava ella. I també vaig descobrir que m’agradaria molt que em cridessin
per a dur a terme una tasca com la d’ella. Sé que no seria fàcil, però recordo
aquell sentiment de plenitud que em produïa la meva feina a Trepucó, i no hi ha
res més gratificant.
Per acabar, vos deix el link a una experiència d’aula
UEEC, una aula DE CINE ;) i vos convit a veure l'entrada a la qual parlo d'ells.
http://www.educaciontrespuntocero.com/experiencias/un-proyecto-de-cine-en-el-aula-de-educacion-especial/21201.html
No hay comentarios:
Publicar un comentario